De begeleiding kan bestaan uit verschillende onderdelen gericht op een bepaald vakgebied, een leer- en of gedragsprobleem, een sociaal emotioneel probleem, een bepaalde achterstand, een motorisch probleem of één van onderstaande onderwerpen. Een combinatie van meerdere gebieden is natuurlijk ook mogelijk.
Expertise
Mijn expertise ligt op de volgende gebieden:
- Motorische vaardigheden;
- Sociaal emotionele vaardigheden;
- Pedagogisch handelen;
- Meervoudige intelligentie;
- Autisme;
- ADHD;
- Beelddenken;
- Dyslexie;
- Faalangst;
- Weerbaarheid & zelfvertrouwen;
- Werkhouding & concentratie;
- Executieve functies;
- Hoogbegaafdheid;
- Hoogsensitiviteit;
- Didactische vakken zoals taal, spelling, lezen, begrijpend lezen en rekenen
Ik begeleid, al sinds 2009, leerlingen in het basisonderwijs en voortgezetonderwijs. Nu sinds een aantal jaar begeleid ik meerdere
leerlingen met een arrangement op verschillende basisscholen. Ik heb veel ervaring met het werken met kinderen met autisme. Het is geweldig bijzonder om deze kinderen verder te kunnen
helpen in hun ontwikkeling. Dit vraagt om een specifieke begeleiding.
Daarnaast ook veel ervaring met ADHD, faalangst, sociale vaardigheden, werkhouding en executieve functies.
Ik werk nauw samen met de IB’er en leerkracht en ondersteun ook deze zoveel mogelijk. Hierbij schrijf ik mijn handelingsplannen in het OPP
zodat dit meteen werkdruk verlagend is. Ik heb 14 jaar onderwijservaring waarvan ook een deel IB werkzaamheden. Hierdoor is de samenwerking een stuk makkelijker omdat ik weet wat er nodig
is.
Daarnaast heb ik als moeder ook te maken met 2 kinderen die gediagnostiseerd zijn met hoogsensitiviteit en hoogbegaafdheid waardoor ik
dagelijks bezig ben met de begeleiding daarvan. Ik zie dagelijks wat het met kinderen doet, hoe lastig het soms is in de maatschappij en hoe moeilijk het kan zijn voor ouders. De
problemen kunnen zich thuis en op school manifesteren in verschillende vormen waarbij er vaak veel onbegrip is. Daarom is het mijn missie om hierin een helpende hand te zijn.